Fotografia - amintire vie



  „Fotografia este un mod de a simti, de a atinge, de a iubi. Ceea ce imortalizezi in poza este pastrat pentru totdeauna… ramane o amintire vie a lucrurilor marunte, mult timp dupa ce tu vei fi uitat totul” (Aaron Siskind). 
   Tot rasfoind niste reviste si vazand diverse subiecte legate de fotografiile vechi, cu riscul de a deveni melancolic, saptamana aceasta am decis sa-mi deschid cutia cu amintiri.
 Stiam ca pe undeva prin casa am niste filme vechi cu fotografii de cand eram eu copil... Cum acum majoritatea fotografiilor sunt digitale,  le-am dus la un centru foto, le-am scanat si m-am trezit dintr-o data cuprins de amintirea acelor clipe vechi, dar totusi vii prin prisma imaginilor surprinse.
 Imi amintesc  de peripetiile pe care le aveam inainte, de petreceri sau drumetii - prima optiune inaintea unei astfel de intamplari era sa cumpar film pentru aparatul foto. Si  tot primul lucru pe care il faceam dupa fiecare eveniment, era sa ma ascund in fosta debara a parintilor mei, devenita special pentru mine – camera obscura si sa urmaresc cum amintirile se transformau in realitate si apoi ma amuzam de fotografiile facute.
 Instantanee, cadre  din care puteau lipsi jumatate din personaje, grupuri intregi de prieteni, peisaje mirifice, ma faceau sa tresar si sa ma bucur de viata, pretuind bucatica aceea de hartie velina, acea fotografie care insemna conservarea amintirii.
 Din pacate oamenii de azi inteleg altceva, dau un delete la poze in cateva secunde fara sa realizeze ca sunt pline de valoare peste timp.
Faptul ca avem un aparat mai toti sau un tel cu functie foto nu ar trebui sa ne faca sa tratam totul cu indiferenta, ci ar trebui sa punem valoare pe tot ceea ce fotografiem.
Si acum, cand stau si ma uit la acele poze, singur sau alaturi de cei dragi, am sentimentul ca retraiesc acele momente...
  Fotografiile sunt pline de energie, si de fiecare data cand le privesc parca ma imbarbatez mai mult si-mi doresc sa-mi urmez pasiunea mai departe, pentru ca, asa cum am mai spus, „pasiunea nu are varsta”.
  Cred ca un pasionat de fotografie, un artist, imortalizeaza peisaje, scene de viaţă aparent neinsemnate, deoarece simte ca imaginea respectiva transmite mult mai mult decat un simplu gand trecator... O fotografie poate transmite emoţii, sentimente autentice, trairile intense ale personajelor care trec dincolo de chipurile lor, patrunzand in sufletele privitorilor.
    O fotografie artistic realizata te poate face sa razi, sa plangi, sa iti aduca linistea sau sa te emotioneze profund... Fotograful simte potentialul fiecarei imagini pe care o percepe, cauta intelesuri ascunse în fiecare colt de lumina sau de umbra, priveste cu sufletul, cu inima, orice detaliu din jurul sau, reusind sa surprinda adevarata splendoare a vietii, dezvaluindu-i frumusetea, insa pastrand in acelasi timp un val de mister peste a sa magie.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu